09 September 2010

Yeaaahh i puasa cukup tahun ni

Ramadan bakal melabuhkan tirainya kurang dari 5jam dari sekarang dan Syawal pula bakal mengambil tempat. Mari kita renungkan bagaimana agaknya amalan kita disepanjang bulan Ramadan yang mulia ini?? Adakah sempurna dan diterima. Harap-harap segala amalan kita diterima sepenuhnya oleh yang Maha Esa.


Nak recall pasal amalan terawih....

Bagi amalan terawih aku, yang aku rasakan paling sempurna adalah sewaktu tinggal diasrama selama lima tahun dulu. Tapi sekarang bila tidak lagi tinggal diasrama diikuti dengan adanya anak kecil susah betul untuk sembahyang berjemaah(alasan tu, sbnrnya malas). Tapi apa-apa pun Dia diatas sana yang berhak menilai semuanya.

Nak recall pasal amalan puasa....

Masa dulu-dulu puasa banyak yang tinggal samaada secara sengaja atau tidak. Secara sengaja tu banyaknya masa zaman kanak-kanak. Tak larat sikit aje tapi acting buat-buat tak larat tu melebih-lebih mak pun kasi buka puasa. Tapi tahun ini buat pertama kalinya aku berjaya menyempurnakan ibadah puasa genap 30 hari. Sebenarnya susah ooo bagi seorang perempuan yang sudah akal baligh nak puasa penuh. Ermmm..apa maknanya itu yea??


Apapun aku sangat bangga dengan diri aku sebab tahun 1431 hijrah adalah tahun yang pertama dalam hidup aku, aku berjaya puasa penuh.


Yeaahhh so i boleh raya tahun ni selama sebulan!!


p/s: raya nnti ada open house rumah dato' (bos husband), wajib pergi ni..

0 Comment: