20 December 2011

Kisah Makanan

kenapa bila kita masak dah menjadi (sedap ler maksudnya), hidangan pulak lauk kegemaran suami dan cukup-cukup buat kita dan suami, tetiba ada ahli keluarga datang dan kita mengajak makan tapi dapat  makan dalam keadaan berdikit-dikit takut lauk tak cukup. Then bila suami balik dari kerja kita ajak dia makan, dia kata tak nak makan"



Pernah tak terjadi macam tu. Alkisah dua tiga hari lepas aku masak sotong sambal. Sotong lauk kegemaran suami. Biasa aku masak sotong goreng tepung je. Hari ini teringin lak nak makan sambal sotong.

Bila masak rasa sedaplah pulak. Ngajaklah kakak aku yang datang melepak kat rumah makan. Tapi makan pun tercuit-cuit sebab ingatkan orang belakang tak makan lagi. Mr.edylah...

Bila mr.edy balik dari kerja dia, aku dengan bangga ngajak makan boleh dia jawab 'tak nak makanlah letih, tak lalu....

Dalam hati kata baik aku dan kakak aku melantak habis-habisan tadi.

1 comment:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Azi...k.atie pon pernah mengalaminya,goreng ikan seketui jer tuk mkn berdua.Tiba2 abg ipar dtg..ajak mkn.trrrrpaksa mkn sikit2..lambat2,segan pon ada :D

 
Copyright by Aziazidah