Loading...

21 July 2012

Juadah Bersahur

Mesti hari ni semua orang sibuk nak story pasal juadah berbuka puasa. Tapi hari ini aku nak story pasal juadah bersahur dulu.

Paprik campur. Resepi yang terlalu jarang dimasak dalam rumah aku. 
Eh! macam tomyam campur je kan...


Juadah ni aku masak waktu petang dan dibawa ke pagi. Sebab tu gambar diambil dalam kuali. Untuk tujuan menyenangkan tuan rumah memanaskannya. Dan paling penting jimat sabun basuh pinggan. Ahaksssss......

Sejak kawin dan tinggal sendiri selalunya aku sorang je yang sahur. Mr. edy dalam sebulan adalah paling banyak 3 kali dia sahur.

Aku kalau tak sahur memang tak larat nak habiskan puasa sampai petang. Kadang-kadang masa sahur tu aku bukan saja makan nasi ngan lauk, malah sempat buat air milo/horlick lagi.

Tak adalah istilah tak lalu nak makan waktu pagi perut aku ni. Tolak batu ngan kayu jer.

Preparation kearah menjayakan penyusuan susu ibu gitu.....
6 Comments
Comments

6 comments :

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Azi.Klu k.atie suka bersahur dgn sambal2/yg masin2 mcm telor masin jer..
Kdg2 minum air jer dah!
Selamat berpuasa k.atie ucapkn kpd Azi sekluarga.

Riena Haiqal said...

sama ar kita.. biasa nya kalau hari2 biasa memang tak lalu nak sarapan tapi kalau time posa memang kena banyak makan masa sahur.. hehehehehehe..
Selamat menjalani ibadah puasa Azi..

Eca Dwinky Asha said...

kalau sahur eca suka yg simple..nasi putih + telur dadar goreng dah cukup.....

Marya Yusof said...

As salam Azi,

Marya sama dengan Cik hubby awak... Tak kisah xbersahur sbnrnye tp sb hubby mmg jenis kena sahur... jd kena jugak bangun hidang makanan... Marya minum air kosong je dh ok... Kalau mkn byk lg cepat lapor...hiks... ;))

Momma AA said...

hahaha.. salam ramadhan... lawak la azi ni.. walau tolak batu dgn kayu pun badan maintain slim.. tp btul la tu.. bg menjayakn penyusuan susu ibu, ibu mesti la cukup bekalan ye x.. lagipun dpt pahala bersahur.. hehe..

momma ok jer kalo x sahur cuma en.hubby momma mmg kena bersahur.. kalo x dia x larat.. so terpaksa la momma pun bangun bersahur n makan skali dgn dia.. ermm.. camne la nak berjaya turunkan berat badan kalo pagi mlm bantai mkn nasi jer.. haha..

IntaNBerliaN said...

SY BIASA SHUR JUST MKN YG SIMPLE2 N KERING2 JE.. NASI N IKAN GORENG PUN DAH SEDAP.. HIHI