22 May 2013

Majlis menyambut menteri baru

Hooyyey dulu semalam warga KDN menyambut menteri baru. Dulu semalam?? Punya lambat nak update. Dah basi. Kat TV dan dan malam tu dah keluar berita kan..


Opis ku yang tercinta. Kementerian Dalam Negeri. Sayang kamooo... Sayang ke? Ayat propa padahal setiap hari cakap malasnya nak gi keje. Antara bangunan kerajaan yang susah nak parking KDN ni.


Istimewanya Kementerian dalam negeri berbanding kementerian-kementerian yang lain ialah kami banyak pegawai beruniform. Polis, JPAM, RELA, Imigresen, UPP, what else?? Cari sendiri la coz i pun macam lupa... hahaha..

Cer teka siapa menteri baru kami. Cer cari yang mana satu dia.

Yeayy menteri baru lalu tepi saya!!!. YB Dato' Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

So humble menteri baru saya. Pergi ke setiap kakitangan yang penat beratur tunggu beliau dari pukul 9 pagi. 10 lebih baru nak sampai. heheh..

Pastu salam-salam dengan sebahagian kakitangan KDN sambil cakap boleh ke nak salam ke? Aku jawab maaf dato' seri tak boleh, haram. Okeh tipu. Nak mati cakap macam tu. Serius aku tak salam

Kemudian ada terdengar suara-suara orang kata putihnya dato' zahid hamidi. Mukanya bersih dan tenang. Tanda-tanda orang beriman. (ayat bodek tu...)

Haa... first impression tu.... Terus rasa macam nak jatuh cinta dengan menteri baru. puii...


Terus daku bersama-sama orang lain membontoti menteri baru untuk naik bersama-sama ke opisnya.. Eh tak ada makna.. Pas jumpa terus aku naik ke opis. Penat weh tunggu orang besar besar nih...

Esoknya ada majlis melambai tangan dengan dato' seri hishamuddin yang nak berangkat ke Kem. Pertahanan. Tapi aku tak join. So gambar majlis lambaian kasih tangan dengan dato' hishamuddin tak ada yea...

1 Comment:

Anonymous said...

Penjara laaa....