07 August 2013

Pagi sehari sebelum raya

Hari ni aku masih kerja lagi. Heaven sangat. Jalan tak jem. Parking kosong.


Walaupun tak perlu berebut parking, bangun tetap awal. Sahur, pastu masak untuk hakeem dan sofea. Ayam goreng jerk. Mood nak masak pun dah malas.

Sempat basuh baju pepagi dan buang sampah. Masa buang sampah nampak masih ada lagi insan yang mengutip tin, botol, kotak dalam timbunan sampah. Insaf!

Sepanjang jalan keluar dari rumah tadi tak sunyi sepi. Ramai yang bangun awal. Sebelum kuar jalan utama nampak kedai ayam segar di penuhi dengan ramai orang. Pasar borong juga terang benderang dengan lampu. Ada jualan pasar borong dengan pasar tani. Mesti mak mak, makcik pakcik pi beli lauk untuk persiaran raya esok. Aku? Selamba je esok baru balik kelantan. heh heh...



Dikesempatan ini sy, mr.mama, sofea & hakeem ingin mengucapkan selamat hari raya, maaf zahir kepada my readers jika ada terkasar bahasa dalam penulisan saya...


4 comments:

dear xila said...

slmt ari raye azi :)

eray said...

now jalan dah kembali sibuk...start wiken nie, semua sibuk beraya kat kl

http://welovesusuibu.blogspot.com/2013/08/khasiat-susu-ibu-17-yang-terhebat.html

mama3heroo said...

selamat hari raya dr m3h

Mimi Azirah said...

Skang dh busy balik

 
Copyright by Aziazidah