04 August 2014

Potong rambut di tronoh

Kalau balik tronoh ke kelantan mesti aku akan pi kedai gunting rambut. Suka potong rambut kat kampung ni sebab murah. Balik raya hari tu sempat potongkan rambut hakeem dan pia. Setakat ni aku tak pernah lagi gunting rambut diorang kat puchong. Kita tak betah nak kesalon. Orang kampung katanya tapi duduk bando. Kat puchong kalau uolls nak tahu nak potong rambut, harga ikut kepanjangan. Ada yang cecah dekat RM20.00. Mahai...

Kat tronoh ni dewasa RM10.00. Dah naik dulu RM 7.00. Ni aku gunting rambut budak dua orang ni RM6.00 sorang. Oklah.. service pun ok. Tapi tak leh tanding harga kat kelantan RM 5.00 je dewasa/budak.

Raya kedua depa dah bukak kedai. Pandai betul cina-cina ni cari duit eh...
 
Rambut hakeem sebelum dipotong. Memang dah panjang bebenor. Nak suruh ayah dia bawak pi gunting sokmo bagi alasan takut hakeem nangis. Malas lah tu. Ni mak dia yang bawak ok je... 


Rambut sofea sebelum potong. Tukang potong rambut sofea dengan hakeem orang lain-lain. Yang tukang potong rambut sofea tu muda sikit. Tak tanya pun nak pattern macam mana. Main potong je. Sebabkan sofea pun tak nak rambut dia pendek sangat katanya pia kan pempuan so bior jelah dia nak gunting cam na. Lebihnya nak pendekkan rambut depan tu jer.

Itulah ahsoo yang potong rambut hakeem. Bagus ahsoo ni siap tanya nak potong nombor berapa. Nombor empat pendek cam polis.  Nombor dua cam tentera. Eh iye ke., tak ingat ler... haa itulah baju raya kita...

Tengok gambar ni nampak macam bintang idola kecil pulak... heee...


Ala comelnya anak-anak kesayangan mama. Rasa nak penyet2 je kalau diorang baik cam gini. Cuba datang angin memasing rasa nak sebat jer tau... 

4 Comment:

Ann Ishak said...

kena la mama selalu balik kg, rambut anak2 cepat panjang :)

cindyrina said...

memang kat kl mahal sgt. huhuh..so sweet with new hair cut.Selamat Hari Raya!

Mimi Azirah said...

kl memg mahal..sy gunting rambut anak anak pun kat pakcik sy..Rm5 je die mik

Amanda Suria said...

Kat kl mana nak apat dah kak oii...kat Pilah pun susah nak dapat rega murah macam tuh....