14 January 2015

Peminat kopi


Baru baru ni aku ada dapat sepeket kopi hang tuah percuma. Dah dekat dua minggu baru tergerak nak buat air kopi. Sebab teh dah habis, milo pn dah paras bahaya. Kang tak dapat memilo pulak sofea.

Lepas tnya mr. mama, dia ok je breakfast dgn air kopi. Bukan apa tnya dulu kang buat byk byk sape pulak nk minum. Aku tak minum, pia pun tak, hakeem aku agak pun tak. .

Sangkaan aku meleset rupanya hakeem yg paling byk minum air kopi tu. Dia sebut air kopi tu air kokpik. Pekat rupa org kelantan. Awak tu ank selangor tau.

Tiap tiap hari sekarang mmg mintak air kopi je. Menangis pn cepat  cepat tanya nk air kopi tak. Terus reda nangis. Dulu pernah bgtau yg mmg hakeem minat air kopikn. Tapi yg kt eleven century tu air kopi 3 in 1. Mmg sedapla. Ni buat yg pure serbuk punya. Tak sangka hakeem hantu air kopi.

Tapi iyala kopi rasa dia lain dari teh milo. Rasa dia mmg berantu. Aku pun dah jatuh cinta jugak. Padanlah rasa peminat kopi ni. Menyusu elok ke minum kopi?


3 Comment:

sYiRa LoKMaN said...

kopi pun kopi laa

Sya Nadia said...

Anak kecil x elok minum kopi byk².. walaupun pure kopi, still ada kafein.. sikit² ok.

Rohani Hashim said...

Haha kokpik gitu. Nak jadi pilot ke syg...susah nk jupe budak zaman skrg suka kopi kan. Mana la si hakeem ni belajar? Ke ms.ngandung azie suka minum kopi