06 November 2015

Barang terpakai : Almari hias & almari dapur

Kalau mr. mama ada kerja pindah rumah mesti akan ada barang-barang perabot yang dia bawak balik. Kadang-kadang rimas. Sebab rumah kecik. Tak tahu nak letak mana. Nak kasi kat orang bukan senang. Mr. mama ni nak kata kedekut tak. Dia punya sentimental value tu sampai rela barang tu memburuk kena buang daripada bagi orang dan dapat pahala. Tak faham aku.

Lepas aku marah, sapa tak geram kan barang elok-elok orang bagi rosak macam tu jer. Padahal ramai je yang nak. Nak free laa... Yang nak beli pun ada. Tapi bila ada yang bertanya laju dia simpan dalam rumah. Sampai penuh barang dalam rumah. Now dia dah takut takut jugak nak bawak balik sebab confirm akan dengar aku membebel. Mana yang tak berapa cantik terus bagi kat orang atau pekerja. Yang cantik-cantik tanya bini dulu nak ke tak nak. Heheh...

Almari ni orang puncak jalil bagi. Macam cantik jer macam comel nak bagi kat orang. Terus aku letak kat dapur. Actually masa on the way balik ada dah bangla nak beli rm150 tapi sebab owner dia follow lori mr. mama jadi agak-agakla nak jual kan. Orang bagi kita pi menjual apa rasa hati dia... Duit tu nak bagi ke sapa nanti. Share dua ke? :-p

Almari ni pun cantik juga. Arwah mak ada beli patern cam gini buat letak tv cam aku buat tu. Bawah letak pinggan mangkuk. Atas susun perhiasan. Now orang dah tak pandang dah almari macam ni kan. Nak deco pun dah tak musim. Sebab almari ni menjimatkan space aku amiklah. Tapi tak boleh nak letak pinggan mangkuk bawah tu lagi kang anak-anak main pecah pulak.

Mulanya aku letak rak tv kat situ. Tapi tengok letak almari hias ni lagi kemas dan tersusun. Tu yang keluarkan rak tv yang dalam gambar tu. Dah rak tv tu tersadai kat luar rumah pulak. Asalnya ada orang nak beli rak tv tu tapi kena angkut naik tingkat 4 tak de lif. Dah la rak tv tu berat sangat. Tak kuasa... Rosaklah lagi jawabnya tu dah tiap petang ujan kena tempias.

1 Comment:

Sya Nadia said...

cantik2 lagi almari tu ....