05 September 2012

Petua anak pintar dan kulit cantik

Mesti semua ibu bapa mengidamkan anak yang pintar selain anak yang soleh dan solehan kan. Pastu ada baka anak lawa-lawa comel lote, lagilah suka kan.. kan......


Untuk mendapatkan kedua-dua pakej ni perlu sedikit usaha daripada anda yea. Ibu ibu bapa bapa jangan setakat duduk rumah pantau anak-anak sahaja.


Fyi, petua aku dapat daripada mak sedara mr. edy masa balik beraya di kampung tempoh hari. Keberkesanannya sudah terbukti tau.



Mak saudara mr. edy dengan rela hati perturunkan petua ni kepada mr. edy sebab nak bagi sofea jadi lebih pandai. Katanya sofea ni memang nampak cerdik dari usia sebenar. (",). Bukan puji anak sendiri ye tapi aku translate dari mulut mak sedara mr. edy sendiri. Kih kih kih.....



Anak-anak mak sedara mr. edy ni kulit diorang halus mulus, putih gebu baik perempuan mahupun lelaki. Nak tunjuk bukti, gambo tak ada sebab aku tak rapat dengan diorang.


Kengkadang memang anak kita ni masa kecik memanglah comel, cantik tapi bila menginjak ke usia remaja mulalah muka penuh dengan bulan gerhana. Bintik bintat sana sini. Dah datang mimpi katakan....


Pekerjaan sepupu-sepupu mr. edy pun quite ok. Glamour lagi mengharumkan negara. Diorang kalau bercakap speakang london sesaja. Orang kelantan tau taulah kalau cakap omputih memang kita tak boleh cam dah dalam mulut diorang penah makan budu. (",). Berabuk...


But actualy cerdik itu anugerah dari ALLAH. Tapi sebelum menyerah kepadaNYA kita wajib berusaha dengan petua-petua cam gini.


Oklah mukadimah panjang bebenor. Nah amik petua ni.



Bagi anak minum air TOMATO yang diblender. 



Senang kan? Ke korang dah tahu? Petua orang kampung. Murah dan jimat. Tak perlu pergi ke stokis atau toko jamu terpilih.  Beli je kat pasar masa korang pergi beli ikan.


Senang senang pun petua ni, jangan ko bagi anak minum satu kali pastu terus tak bagi langsung dah. Atau hari ini kau bagi sebulan kemudian baru kau bagi sekali lagi. Memang hasilnya non ada. Sikit pun tak berkesan ok. Kena bagi tiap-tiap hari barulah afdal.


*Mari kita sama-sama mencuba nak...

4 Comment:

IntaNBerliaN said...

ooo yeke... sy mmg sk air tomato ni tp xpnh tau khasiat dia... kne bg ank2 minum ni ;-)

nita said...

baru tahu, jom cuba.. tapi tak tahu diorang lalu ke tidak :P

Aku-Enot said...

Insya' Allah nak cubalah jugak...

Cho Zila said...

ibunya pun tidak mampu nak minum, budak2 adakah mampu... oh mungkin dicuba...