28 September 2012

Rezeki dapat mesin basuh dan aquarium

Dah lama tak update pasal barang-barang yang di terima hasil daripada business lori mr. edy. Okey, hari ni aku nak tunjuk dua barang pemberian daripada dua customer yang berbeza.

Alhamdulillah, masih ada rezeki-rezeki sebegini walaupun aku bukan suka sangat dengan barangan yang kami dapat. Ayat tak bersyukur ni :-).

Orang lain berebut nak beli, aku buat endah tak endah jer. Jangan salah faham ye, aku bukannya tak bersyukur cuma rasa macam semua barang orang nak campak kami ambik. Macam pengutip pulak. :p

Hakikat yang sebenar kami sekeluarga sangat menghargainya. Terima kasih pada customer yang baik hati walaupun daku tak kenal sorang habuk pun.

Macam barang-barang yang kami dapat, ada yang aku dan mr. edy agihkan ke sedara mara. Takdelah kami nak buat duit, jual-jual walaupun ramai yang nak beli.

Seperti yang dikatakan, kami sangat menghargai, jadi mana yang kami tak berkeperluan, kami bagi kepada yang memerlukan. Kiranya aku dapat pahala, owner asal barang pun berlipat kali ganda dapat pahala. Insyaallah...

Straight to the rezeki yang aku dapat beberapa minggu yang lalu....

Mesin Basuh Auto!. 

Kalau nak dikirakan ini mesin basuh kedua yang aku dapat daripada orang. Jadi semua sekali mesin basuh kat rumah ni dah ada tiga. 

Kalau dapat benda macam mesin basuh memang aku bercadang nak simpan sebab kalau mesin basuh yang lain rosak bolehlah guna apa yang ada. Nak beli mesin basuh bukan murah.

Mesin basuh ni dapat daripada customer keturunan Baba & Nyonya. Boleh ke aku guna ye? 


Mari rapat-rapat tengok secara dekat jenama apakah mesin basuh ini. 

Yea.. brand TOSHIBA dan kapisiti boleh menampung berat sehingga 8kg. Mesin basuh kat rumah yang ada sekarang setakat boleh menampung berat sehingga 7kg sahaja. Suka..........




Yang ini pulak aquarium siap dengan stand sekali.  Ini pun aquarium yang kedua aku dapat. Yang pertama boleh tengok SINI.

Kali ni mr. edy letak kat luar. Baru je bubuh ikan dua hari lepas. Ikan kali ni beli kat kedai. Bukan macam dulu kutip kat longkang depan rumah. hehehe..

Yang ni aku suka. Cantik. Sejuk dan tenang mata memandang.


* Semoga kamu yang memberi akan dipermurahkan lagi rezeki...

3 comments:

Riena Haiqal said...

syukur Alhamdulillah dengan rezeki yang Allah dah berikan.. jarang2 orang dapat benda2 free macam ni.. nmpak masih cantik dan baru.. (^_^)

PUANSTOBERI said...

mesin basuh tu napak macam baru je lagi...

IntaNBerliaN said...

alhamdulillah... murah rezeki azi.. besar gak mesin basuh ni.. 8kg

 
Copyright by Aziazidah