Contest

Anak korang kuat makan tak?

Jadual makan sofea hari ini :
Bangun tido pukul 11 pagi tau.
Pukul 12pm makan ayam goreng dua ketul. Pukul 2pm makan nasi goreng. Pukul 4pm makan nasi lauk ikan sardin dua pinggan. Pukul 10pm makan ayam goreng seketul dan nasi lauk ikan sardin sepinggan.
Tido pukul 12 malam.

Itu belum campur selang seli makan biskut, roti, susu... dah berapa botol sehari. Itu nasib baik telur kat rumah dah habis selamat dah berapa hari sofea tak dapat makan telur setengah masak.

Normal ker budak dua tahun setengah makan sebanyak ni? Aku risau sofea ni jadi obes...

5 comments:

Momma AA said...

seronoknyer sofea pandai mkn.. gugurl momma susah nak mkn.. memilih sgt.. pd pendapat momma, mamaAzi kena jaga pemakanan dia dr awal.. Ada anak buah momma tu hari2 minum soya 1 liter pastu kena diabetis.. umur baru 5 tahun.. takutnyer..

IntaNBerliaN said...

berselera betoi makan.. kalu alisha selera camtu kan best.. ni alisha tak byk mkn sgt tapi tetap mkn n berat naik ok je la.. tp tu la sy ni jugak tetap susah hati..

Azi said...

mommaAA: tak sampai hatilah nak sekat sofea mkn, bukan kita kasi tapi dia sendiri mintak tu... tp air manis mmg azi kawal.

intanberlian: asal berat badan dia ok dan sihat xyahlah risau sangat. mmg banyak budak yang kurang makan. sofea ni kategori terlebih makan...

Momma AA said...

betul tu.. mmg x smpi hati kalo nak sekat bg mkn.. budak2 mintak makan.. alahai.. kesiannyer.. hehe..
azi sediakn mknan yg sihat2 tau.. baru la anak2 kita membesar bagaikan johan.. hikhikhik...

MaryaYusof said...

Alhamdullillah, petanda dia sihat tu Azi... budak2 aktif kuat main, mmg mkn byk & kerap... Tp sy risau dgn Iman yg makan sikit je... badan kurus kering... aduh... tak tahu dah nak bg mkn ape...

Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © AZIAZIDAH.BLOGSPOT.MY