15 June 2012

Nasi Goreng Recycle

Menu breakfast pagi ni Nasi Goreng. Hari ni aku masak nasi goreng special tau. Special ke recycle? Nasi ni dinamakan Nasi Goreng Recycle sebab semua bahan-bahan adalah recycle @ ihsan orang. 

Nasi putih my sis amik kat opis dia. Rencah daging pun my sis yang kasi. Daging ni catering masak apa ntah. Dahla tak sedap, hangus pulak. Sebab sayang nak buang aku recycle kasi buat Nasi Goreng.


Ramuan dan cara nak buat senang jer tumbuk bawang putih bawang merah dan sedikit belacan. Panaskan minyak, goreng ikan bilis sampai garing. Kemudian masukkan bahan tumbuk tadi dan kaau. Masukkan pula sambal belacan sesudu dua (bahan recycle yang memang tersedia dalam peti ais) dan daging recycle tadi, masukkan telur, sayur sawi or kobis. Kacau. Last masukkan nasi putih, garam dan kicap. Gaul sebati.

Selamat menjamu..........mata.

5 Comment:

Riena Haiqal said...

kalau dah ada sambal belacan tu tak kira la recycle ker tak ker, memang gerenti sedap... :)

Azi said...

nasi goreng taruk sambal belacan memang sedap kan...

ecadwinkyasha said...

adooi,,,ne yg buat diet eca xjadi ne..sedap tgk gmbr

Azi said...

eca tengah diet ker? xyah dietla makan makanan yg seimbang sudah...

IntaNBerliaN said...

mmg jamu mata betoi ni.. hihii