16 January 2014

Masalah tadika selesai

Hello hello.. lama giler kan tak update blog. Emosi tak stabil korang. Tahun 2014 tahun yang mencabar kata fengshui cina. Dengar dalam WHI tahun 2014 bagi masyarakat cina tahun yang mencabar dan berliku dari segi kerjaya dan rumah tangga.  Aku terasa gak akan kebenarannnya. Tapi idak ler nak percaya seratus peratus.

 semalam kereta rosak jadi sempat saksi apa yang pia buat kat rumah ustazah.

Alhamdulillah masalah nak hantar pia ke tadika dah selesai. Aku amik jalan selamat hanta pia ke rumah ustazah. Kesian nak suruh kakak aku hantar. Udah ler dia sekarang dah kena pakai thumprint. Sebab nak hantar sofea punya pasal kakak aku kena masuk WP3. Aku sedap sedap masuk WP1 kul 4.30 balik. isk isk isk idak ler aku sekejam itu pentingkan diri sendiri. So jalan terbaik hantar sofea kat rumah ustazah tiap-tiap pagi dalam 6.50/6.55. Kalau jalan jem confirm punch card merah nih. Setiap hari sampai opis dalam 7.25 lebih lebih gitu. Tough la skit. Nak ubah schedule memula. Nak mandikan sofea. Nak masak nak gosok baju kalau baju tak bergosok. Now dah boleh manage masa. Pia pun hari cuti dah bangun awal pagi. Dah terbiasa.



Hantar pagi-pagi kat rumah ustazah dia dah siap-siap bukak tv bagi budak-budak tengok sementara tunggu bus sekolah datang amik. Merasa lah anak aku naik bus sekolah. Ini pun kira latihan nih. Ok jer dah dua minggu pun. Ustazah tu pepagi aku hantar dah tak de kat rumah. Dia dah keluar bawak van amik budak sekolah rendah. Yang ada anak-anak dia. Anak dia yang perempuan tu memang keje kat tadika tempat pia tu. Bus sekolah tu ustazah sendiri yang bawak. Kagum aku bus sekolah besar-besar pempuan bertudung litup bawak. Lagi kagum ustazah ni duduk rumah sewa tapi ada bus sekolah sebijik van sekolah sebijik. Keta exora sebijik.  Ada taska sebijik. Tadika sebijik. Tadika yang boleh mohon skim bantuan tadika selangor (tunas). See... memang boleh diharap dan diyakini ustazah ni. Tak delah risau sangat, Mr. mama kata ntah ntah rumah sewa tu rumah sewa dia. "Ntah". Janji pia suka sangat ke sekolah dah. Tinggal rumah ustazah pun dah biasa. Cuma time pagi bercintalah sikit nak mandikan dia. Siap kena mandi dengan air panas. Menangis bagai. Since dah pakai baju masuk kereta dia ok dah walaupun ngantuk-ngantuk sikit.



Dalam kul 5  aku amik tengok diorang still belajar lagi. Schedule memang pack. Terisi dari pagi sampai petang. Memang pia tak boringla duduk situ. Sekarang kat rumah tengah tengok tv mandi kengkadang menyanyi dan berselawat.

"lima jari lima jari lima jari allah jarikan
pandang atas pandang bawah 
tepuk tangan clap clap clap"

Kat tadika kemas dulu tak de kot nyanyi lagi cam gini. Lengkap ada math, agama, english... loike...

Pia suka aku lagi suka. Allah tu maha adil maha mengetahui mana yang terbaik untuk pia. Berpenat aku cari sekolah tadika merata dekat rumah jugak berjodohan. Alhamdulillah sangat dipertemukan dengan sekolah tadika islam ni. Dah macam ni aku ingat sekolah rendah nanti nak hantar puchong jelah. Pia dah biasa kat sini. Senang aku jugak tak delah tengah hari nak berkejar keluar amik anak hantar pulak ke kafa petangnya...


hakeem pun insyaallah bakal ke sini jugak..
 

0 Comment: