07 March 2018

Beg Jeans Jan & Feb 2018

Hai.. lamanya tak update blog. Sebulan lebih.. Cerita banyak tapi feel nak tulis tu dah kurang. Bila lama tak update jadi malas pulak. Ekeke..

Hari ni nak show beg jeans yang berjaya dibuat sepanjang bulan Januari & februari. Lately ramai new customer yang order sebab terjumpa blog ni. Jadi kena update jugaklah kat sini. Walau pun semua gambar-gambar ni dah ada dalam ig. Blog biasalah lambat skit. 

Kalau korang nak tengok cepat atau nak tengok yang lain-lain boleh tengak kat ig aziazidah. Aku private. Sori terpaksa private atas sebab-sebab tertentu. Tak pe korang follow jer nanti aku laju-laju approve okey.

Beg askar ni kawan laki aku yang order. Dia memang btul-btul askar. Logo-logo dan seluar askar tu dia sediakan. Aku cuma sediakan kain lining, zip & ring. Harga tak jauh beza kalau aku sediakan semua material sebab dia cuma bagi seluar askar je kan. 



Beg ni pulak untuk yang bernama raisha huda. Customer dari kelantan. Jarang aku dapat customer dari negeri cik siti wan kembang ni. Banyak yang order orang dari johor & perak. Beg ni untuk anak dia. Nak letak telekung katanya.

Ini untuk letak baju dan tuala. Malangnya dia tak suka zip jenis terbuka. 

Jadi dia order beg lain untuk anaknya juga untuk diri sendiri. Total customer ni dah ada 5 beg jeans. Alhamdulillah terima kasih bebanyak percayakan jejari keras kita ni.


Drawstring beg. Dua-dua order dari orang yang sama. Cc kat opis. Satu untuk diri sendiri satu untuk maknya. Kali ni buat lain sikit. Hujung tali aku jahit dengan kain jeans dan tapak buat bentuk bulat. Lagi lawa bentuk bulat orang kata. Lawa ke korang?





Beg makeup. Customer dekat je ni dari KL. Simple je dia nak. Tapi saiz memang besar dari biasa. Mesti banyak alatan makeup dia ni.


Coin purse asal buat untuk anak sendiri letak duit ke sekolah. Tapi tetiba kawan sofea nak order. So jual lah mur mur je. Harga memang tak masuk akal. Tak untung langsung. Budak sekolah manalah nak beli memahal kan. Tapi pandai pulak kawan dia yang sorang ni mintak nak ada dua zip. Satu nak letak duit kertas, zip satu lagi untuk duit syiling. 


Jenis snap button ni untuk lelaki. Akim tu hakeem punya. Yang kosong tu buat untuk kawan kat opis. Ni dia mintak tlg buatkan satu lagi untuk anak perempuan dia. Senang nak letak duit kertas katanya.


Beg dam memang sentiasa ada peminat yang tersendiri. Ini order dari kawan opis kakak aku. Yang besar tu beg untuk letak baju balik kampung. Kawan kakak aku punya kakak yang request.


Ada lagi beberapa beg yang sempat aku buat sepanjang bulan satu dan dua tu. Tapi semua pun lebih-lebih kurang designnya orang request. So tak yahlah ulang tayang kat sini. Tak banyak mana pun tempahannya. Tapi alhamdulillah berterusan order masuk. Tu pun tak menang tangan nak buat. 

Seperti yang selalu aku kabokan aku buat hujung minggu memang lambat skit siapnya. Standart sebulan tu biasa. Aku bukan buat beg semata. Ada jugak amik outer baju kawan-kawan opis. Jadi kena bahagi-bahagi masa outer baju dengan jahit beg.

Thanks pada yang semua yang order beg dari aku. Pada yang berminat nak order/nak tanya apa-apa boleh email edyeda@gmail.com. 


1 Comment:

Lady SHAH said...

Nak tempah jd diaper neg boleh ke