Segala teka teki, kusut masai, gundah gulana yang bersarang di hati terjawab jugak. Akhirnya kini aku terlepas dari penghijrahan ke Kelantan dan secara automatiknya akan tetap menjadi warga Putrajaya amnya dan KDN khususnya.
Dengan gagahnya pagi ini aku mendail talian hot Jabatan Akauntan Negara Malaysia dan Cik Sainah a.k.a pegawai penulis surat pertukaran telah mengesahkan permohonan pembatalan pertukaran aku dilulus.
Sebentar lagi Cik Sainah akan faks kan surat pembatalan aku. Ahhh...tak yah tunggu surat faks tu pun tak pe. Hati aku ni dah berbunga-bunga riang. Rasa berlapang dada dan tiada lagi kerungsingan. Yahooo.....
Note : Ada natijah ke yang bakal menanti akibat dari pembatalan pertukaran ini ????
Showing posts with label pertukaran. Show all posts
Showing posts with label pertukaran. Show all posts
13 August 2010
04 August 2010
Tak habis-habis pasal pertukaran
Hari ini haku memang bengang giler, bengang yang sampai tahap nak menangis..dari hari khamis minggu lepas sampai ke hari ini hal pertukaran masih tak settle-settle lagi. daripada hal tak dapat nak buat keputusan, sampai keputusan dah dibuat hingga nak batalkan pertukaran satu habuk tanda pertukaran bakal dibatalkan pun tak ada. Ini dah masuk hari kelima dari tarikh surat dikeluarkan. Mana lagi nak terlayan kerenah suami bila balik keje asyik duk kata tak mahu pindah...tak mahu pindah...
Act. aku dah decide tak mau balik Kelantan, suami pun dah bertungkus lumus cari keje kat sini, next week dah nak start keje, tapi surat pembatalan masih tak buat-buat. Aku dah mention seawal kul 8 pagi hari senin hari tuh kat bos kata tak mahu pegi sana, bos kata ok nanti dia call AG mintak batalkan pertukaran.
Pastu petangnya bos suruh Bahagian Admin buat surat batalkan pertukaran tuh. tup tup petang semalam Cc suh aku buat sendiri personal letter kata tak nak pegi sana. Ding dong ding dong semalam aku balik dah dekat pukul lima nak settlekan hal pertukaran tu. tapi masih tak settle jugak. Kawan-kawan aku memang tiap-tiap hari balik sharp kul 4.30, tak lewat seminit pun kalau takde apa apa hal. Malas nak duk lama-lama kat opis, duduk pun bukan ada faedah, seharian dah buat keje sampai nak mati, sampai nak tulis skit kat blog pun tak sempat.
To Bahagian Admin : aku bukannya bodoh nak tulis surat mintak batalkan pertukaran tuh. Aku lebih dari reti. walaupun aku keje mengira tiap-tiap hari tapi aku reti nak taip surat semua tuh, aku penah duk bahagian admin la wei, hampir setahun. Ayat dan gaya penulisan aku kadang kadang lagi bagus dan cantik dari kerani pentadbiran sendiri (puji diri sendiri ye ko azidah)... Tapi masalahnya kalau aku sendiri yang tulis dan sign surat tuh comfirm2 la Ag akan tahan aku di KDN ni selama sepuluh tahun. Masalahnya aku tak mahu duk lama-lama kat KDN nih. Serba serbi payah... Foodcourt jauh kat hujung tanjung, parking tiap hari aku kena follow kete orang rapat-rapat tuk cilok masuk kat basement. bayangkan kalau sepuluh tahun aku kena melalui semua nih. Dah la beban keje yang makin berat. Tahula aku orang baru kat sini, keje pun bagi ntah apa-apa ntah. Bila dah tak de orang, baru la kelam kabut rembat aku suh buat keje tuh. Aku ni kalau nak ikutkan tak patut bukan keje kewangan nih, aku dalam bidang perakaunan bukan kewangan. Beza tu tahu!!
Ok nak berbalik pada cite surat pertukaran, sekarang ni kan awal bulan nak buat gaji PKS punyala banyak giler.. mana nak sempat pikir pasal keje, pasal tulis surat tu lagi...tak pela dah tak sape nak pedulikan aku nye masalah, aku pun terpaksala taip sendiri surat permohonan pembatalan pertukaran, aku tulis kunon-kunon bos tahan aku la dari pergi sana. Muka tak tahu malu tul aku ni kan, ingat orang nak sangat ko duk situ, sebab tu diorang taknak buat kan ko surat. Ko tak sedar2 lagi ke azidah. Ahhh..peduli apa aku janji aku tak kena balik kelantan dan tak kena tahan sampai sepuluh tahun kat KDN. Kena tahan tiga tahun kira ok lagi. Kalau bos sign surat yang aku buat tu, aku kena tahan jugak kat KDN tapi tuk tempoh tiga tahun aje. Kira okla tuh.
Bila surat dah siap taip tadi aku pun bagi kat bos besar M48, aku bagi direct terus kat dia, pastuh dia pun sibuk duk check-check surat aku pastu cakap takpela nanti jap saya nak call SM dulu. Then sekarang ni dah masuk waktu rehat, tak tahula apa jadi ngan surat aku tu, mcmmana ngan pembatalan pertukaran aku tuh,....Weiiii bila nak settle nih...nampaknya macam kena gi je ke kelantan tuh...Tertekanla camni, orang duk tolak ketepi,ketengah, kebelakang, kedepan kekiri kekanan, macam bola...ermmmm...sob sob sedih :-(
p/s: Nasib baik dapat tahan air mata dari keluar kalau tak malu aje dah besau-besau nangis kat opis.
Act. aku dah decide tak mau balik Kelantan, suami pun dah bertungkus lumus cari keje kat sini, next week dah nak start keje, tapi surat pembatalan masih tak buat-buat. Aku dah mention seawal kul 8 pagi hari senin hari tuh kat bos kata tak mahu pegi sana, bos kata ok nanti dia call AG mintak batalkan pertukaran.
Pastu petangnya bos suruh Bahagian Admin buat surat batalkan pertukaran tuh. tup tup petang semalam Cc suh aku buat sendiri personal letter kata tak nak pegi sana. Ding dong ding dong semalam aku balik dah dekat pukul lima nak settlekan hal pertukaran tu. tapi masih tak settle jugak. Kawan-kawan aku memang tiap-tiap hari balik sharp kul 4.30, tak lewat seminit pun kalau takde apa apa hal. Malas nak duk lama-lama kat opis, duduk pun bukan ada faedah, seharian dah buat keje sampai nak mati, sampai nak tulis skit kat blog pun tak sempat.
To Bahagian Admin : aku bukannya bodoh nak tulis surat mintak batalkan pertukaran tuh. Aku lebih dari reti. walaupun aku keje mengira tiap-tiap hari tapi aku reti nak taip surat semua tuh, aku penah duk bahagian admin la wei, hampir setahun. Ayat dan gaya penulisan aku kadang kadang lagi bagus dan cantik dari kerani pentadbiran sendiri (puji diri sendiri ye ko azidah)... Tapi masalahnya kalau aku sendiri yang tulis dan sign surat tuh comfirm2 la Ag akan tahan aku di KDN ni selama sepuluh tahun. Masalahnya aku tak mahu duk lama-lama kat KDN nih. Serba serbi payah... Foodcourt jauh kat hujung tanjung, parking tiap hari aku kena follow kete orang rapat-rapat tuk cilok masuk kat basement. bayangkan kalau sepuluh tahun aku kena melalui semua nih. Dah la beban keje yang makin berat. Tahula aku orang baru kat sini, keje pun bagi ntah apa-apa ntah. Bila dah tak de orang, baru la kelam kabut rembat aku suh buat keje tuh. Aku ni kalau nak ikutkan tak patut bukan keje kewangan nih, aku dalam bidang perakaunan bukan kewangan. Beza tu tahu!!
Ok nak berbalik pada cite surat pertukaran, sekarang ni kan awal bulan nak buat gaji PKS punyala banyak giler.. mana nak sempat pikir pasal keje, pasal tulis surat tu lagi...tak pela dah tak sape nak pedulikan aku nye masalah, aku pun terpaksala taip sendiri surat permohonan pembatalan pertukaran, aku tulis kunon-kunon bos tahan aku la dari pergi sana. Muka tak tahu malu tul aku ni kan, ingat orang nak sangat ko duk situ, sebab tu diorang taknak buat kan ko surat. Ko tak sedar2 lagi ke azidah. Ahhh..peduli apa aku janji aku tak kena balik kelantan dan tak kena tahan sampai sepuluh tahun kat KDN. Kena tahan tiga tahun kira ok lagi. Kalau bos sign surat yang aku buat tu, aku kena tahan jugak kat KDN tapi tuk tempoh tiga tahun aje. Kira okla tuh.
Bila surat dah siap taip tadi aku pun bagi kat bos besar M48, aku bagi direct terus kat dia, pastuh dia pun sibuk duk check-check surat aku pastu cakap takpela nanti jap saya nak call SM dulu. Then sekarang ni dah masuk waktu rehat, tak tahula apa jadi ngan surat aku tu, mcmmana ngan pembatalan pertukaran aku tuh,....Weiiii bila nak settle nih...nampaknya macam kena gi je ke kelantan tuh...Tertekanla camni, orang duk tolak ketepi,ketengah, kebelakang, kedepan kekiri kekanan, macam bola...ermmmm...sob sob sedih :-(
p/s: Nasib baik dapat tahan air mata dari keluar kalau tak malu aje dah besau-besau nangis kat opis.
02 August 2010
Kenapa lelaki tak suka berterus terang
Sejak dapat surat pertukaran suami asyik buat muka bonyok je bila diajukan keputusan samaada nak balik Kelantan atau tidak. Walaupun lidah bersuara nak tapi jelas dari raut wajah tidak mengiakan apa yang dikatakan.
Apa susah sangat ke nak cakap yang benar. Kalau tak nak pergi kata tidak, ini tak nak pergi kata nak pergi. Pastu buat muka suram muram pulak. Nampak sangat tak rela nak pindah. Bila dipaksa-paksa, ditanya-tanya berkali kali baru la nak berterus terang tak nak pergi. Itu pun hampir setengah mati menanya.
Kenapa lelaki susah sangat nak berterus terang/bercakap benar? Kenapa perlu berbohong semata-mata nak menyedapkan hati wanita. Sebenarnya wanita lebih suka kalau lelaki bercakap benar walaupun menyakitkan hati daripada bercakap bohong untuk menyedapkan hati mereka.
Apa susah sangat ke nak cakap yang benar. Kalau tak nak pergi kata tidak, ini tak nak pergi kata nak pergi. Pastu buat muka suram muram pulak. Nampak sangat tak rela nak pindah. Bila dipaksa-paksa, ditanya-tanya berkali kali baru la nak berterus terang tak nak pergi. Itu pun hampir setengah mati menanya.
Kenapa lelaki susah sangat nak berterus terang/bercakap benar? Kenapa perlu berbohong semata-mata nak menyedapkan hati wanita. Sebenarnya wanita lebih suka kalau lelaki bercakap benar walaupun menyakitkan hati daripada bercakap bohong untuk menyedapkan hati mereka.
Subscribe to:
Posts (Atom)
-
Ramai yang tak tahu dan tanya camna nak cuti tanpa gaji menjaga anak. Kalau uolls nak sambung cuti dengan tanpa gaji lepas cuti 60 / 90 h...
-
Aku tahu aku mengandung masa kandungan minggu ke-7. Doktor yang kira weeks tu. Aku bagitau doktor aku pregnant awal-awal sebab takut doktor ...
-
Dua minggu lepas adik call suruh hantar motor 125z dia. Adik aku dah lama pindah dungun ikut bini dia tapi baru la ni nak di pos motornya. M...