15 October 2015

Airis dah boleh jalan

Yeayy finally. Penat mak tunggu. Dari tujuh bulan hari tu. Duklah meniti. Jalannya tak tak juga-juga. Ikutkan airis yang paling lambat jalan dibandingkan dengan abang dan kakak dia. 

Sofea juara. 10 bulan dah boleh. Hakeem setahun dah slow slow. Means sebelas bulan lebih dah mula belajar jalan. Airis setahun seminggu baru nak bermula. Itu pun aku pulun ajar guna stroller. Suruh dia tolak stroller tu bagi bergerak dan dia ikutlah stroller tu kemana. Ntah sebab tu ke bukan tapi nampaknya berhasil. Seminggu selepas tu baru macam airis sedar akan kewujudan kaki dia. 

video
Video airis jalan. 

Aku sekarang dah start bagi airis dengar cd bacalah anakku. Kaedah phonic tu. Airis suka sangat belajar. Anak ketiga ni baru ada macam sikit kesedaran nak ajar dari awal. Dulu masa hakeem langsung non ada. Kuat na berkelek si hakeem tu. 

1 Comment:

Rohani Hashim said...

Adra lg lambat kot ni.haha merangkak pun lewat.skrg dh meniti menyusur sofa.tp hany nak dia merangkak lama sikit.kang nnti dh berjalan xmau dukung lak gi mana2 haruuh lah mengutip kan ;)