02 May 2013

Selesai sudah masalah bil maxis


Hari tu aku ada post pasal bil maxis tiap-tiap bulan asyik kena bayar dalam RM 200. Boleh refer kat entri INI dan INI.


Alhamdulillah semalam terima email dari maxis tengok amaun dah kembali normal. Aku amik plan yang 68 hinggit sebulan. Tapi kali ni kena bayar kurang. RM61.90 jer. Apsal ntah murah kali ni. Kesian kat aku kot sebab sebelum ni dah kena bayar beratus-ratus. (",)

Hujung bulan tiga hari tu aku ada call customer centre maxis. Hari tu aku ada bagitau aku ada sms untuk stopkan semua service nombor lima angka yang RM3 tu kan. Tapi nampaknya tak jalan. Masih jugak diorang nak berikan perkhidmatan kat aku walaupun diorang dah hantar sms kata service dah terminate.

Aku ada cakap jugak kalau bil masih kena bayar banyak aku nak pi berkhutbah kat maxis. So malam 29 Mac dalam pukul 9pm lepas dapat email lagi dari maxis bagitau account dah overlimit guna, aku terus call bahagian customer service maxis cakap nak stop all sms from lima angka punya service yang berharga RM 3.

Aku siap cakap dengan customer service maxis (nama dia Azhar) kalau bil lepas ni lebih dari RM68 aku tak mahu bayar dah. Kalau diorang nak hantar surat saman ke nak blacklist nama aku ke apa ke lantaklah. Eh silap nama kakak ipar aku. hihihi...

Boleh pulak si Azhar tu cakap nanti yang blacklist nama kakak u bukan u. Ko tak tahu nama aku memang dah blacklist lama dah pun. Ok je sampai sekarang tak kena masuk lokap. hahahaha...

Pastu aku siap ugut lagi kalau diorang bawak naik court aku nak suruh diorang mainkan balik rakaman perbualan aku dengan si Azhar ni. Tu yang aku kena ingat the exact date ngan time aku call diorang. :)


* Dua hari lepas aku ada terima sms 5 angka lagi. Aiyakkk mslh betul guna broadband dalam phone ni. Nampaknya memang kena beli laptop baru....

2 comments:

Kuazue Mohamad said...

as salam..

bw n terus polow...laa gitu plak jadi nyer yer...sabar jer lah yer..

Myra Jay said...

Myra pun berapa kali bil CELCOM suka2 je naik rege beratus2..

Penat buat tak tahu berbulan2, at last celcom tpon terus sembur sepatah 2 kata kat Celcom.. hehee

Walau kena bayar tp puas hati sebab dpt luah perasaan :) lepas tu bill terus ok ;D